Slimmer leren (1)

Na 2015 zal het aantal leerkrachten 2015 fors dalen en de instroom van jongeren op de arbeidsmarkt teruglopen. Tijd dus om slimmer om te gaan met mensen en met hun kennis. De komende tien jaar zal digitaal leren op grote schaal worden ingevoerd. Dat kan bijvoorbeeld met de I-pad in de trein of thuis op de bank. In de afgelopen jaren hebben we al veel ervaring opgedaan met elektronische leersystemen. Nu is het tijd om te zorgen dat de effectiviteit groter wordt. Dit kan bijvoorbeeld met serious games voor toepassingsgerichte opleidingen of cursussen. Volgens Jurriaan van Rijswijk in Het Parool van 29 september 2012 werken deze computerspellen zo goed omdat ze inspelen op het onbewust veranderen van gedrag.

Eva Jinek stuurt je naar Afghanistan..

On The Ground Reporter Afghanistan is een educatieve game, ontwikkeld op de doelen van Burgerschap (MBO: Leren, Loopbaan, Burgerschap en VO: maatschappijleer) voor MBO, HBO, en VO. Het brengt complexe vraagstukken als mediawijsheid en burgerschap op een toegankelijke en uitdagende manier in de belevingswereld van jongeren. Handig voor de docent, leuk voor de leerling, goed voor het onderwijs.

Share